neděle 10. listopadu 2013

Filmová hudba... důležitá součást filmu

  
Znáte také tu otázku: "A jaký je tvůj nejoblíbenější film?" Často ze sebe nějaký ten film vysypeme - většinou jich bývá víc. Ale už se vás někdy někdo zeptal: "Jaká je tvoje nejoblíbenější píseň z filmu?" Mně se zatím ještě nikdo nikdy nezeptal. Dnes se mi v hlavě tato otáza objevila a začala jsem si přemítat moje oblíbené písně. A dost často mě napadla nějaká ta filmová píseň. 

Proč vlastně ve filmech je hudba? Děj filmu samozřejmě vnímáme naším zrakem, ale důležitý je i náš sluch. Nejenom potřebujeme slyšet postavy ve filmu, ale velice důležité jsou i ostastní zvuky, které se pod dialogy objevují. Již od svého vzniku je film spjatý s hudbou. Ta dokáže lidi vtáhnout do děje mnohem lépe než cokoli jiného. Náš prožitek ze sledování je potom mnohem intenzivnější. Hudba je prostě nedílnou součástí filmu. :)

Já osobně mám ráda moc filmovou hudbu. Zejména hudbu z mých oblíbených filmů. Ta ve mně vyvolává obrazy z daného filmu. Některá mě rozveselí, u jiné můžu relaxovat a vypnout nebo si zablbnout. :)

A jaké že jsou ty moje oblíbené písně? Všechny je tu asi vypisovat nebudu, ale o některé se ráda podělím. :)

1. Star Wars - Imperial march - klasická melodie z původní série Star Wars - vítě, že se tato melodie objevila i ve všech dílech nové série. Jen v první epizodě je trochu skryta, ale je tam :)


2. Forrest Gump - theme - U této písně (i filmu) myslím, že není co dodat. Jedině mě napadá otázka: "Na jaký způsob máte rádi vy krevety?" :)


3. LOTR - The Two Towers - Gollum´s song - Trochu depresivní, ale Gluma naprosto vystihující píseň. V závěru se objevuje téma Rohanu.


4. Hobit - Song of Lonely Mountain - Píseň úžasně podaná trpaslíky a i Neilem Finnem.

5. The Island - My Name is Lincoln - Úžasná emotivní píseň. 


6. MATRIX - Clubbed to Death - Co  dodat prostě klasika. :)


7. Monty Python - Always Look on the Bright Side of Life - Tohle nepotřebuje komentář :)


8. Moulin Rouge - Your song - Přezpívaná píseň od Eltona Johna :)


A jaké jsou vaše oblíbené filmové písně? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat